Marketlerde ‘Tüketim Tarihi Reyonu’ Uygulaması Başlatılıyor
Tarım ve Orman Bakanlığı, gıda israfını azaltmak amacıyla yeni bir düzenleme ile marketlerde 'Tavsiye Edilen Tüketim Tarihi' (TETT) geçmiş ürünlerin satışı için özel reyonlar oluşturulacağını açıkladı. Bu düzenleme, Resmi Gazete'de yayımlandı ve yürürlüğe girdi. Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, geçtiğimiz günlerde yaptığı bir açıklamada, 'Tavsiye Edilen Tüketim Tarihi' ile 'Son Kullanma Tarihi' kavramlarının birbirinden farklı olduğunu vurgulayarak, TETT geçmiş ürünlerin hâlâ tüketilebileceğini ifade etti. Ancak bu düzenleme, sosyal medya kullanıcıları arasında tartışmalara yol açtı. Bazı vatandaşlar, israfın önlenmesi amacıyla uygulamayı desteklerken, birçok kişi ise yapılan değişikliklere şüpheyle yaklaştı. TETT geçmiş ürünlerin sağlık açısından risk taşıyabileceği yönünde endişeler dile getirildi…