İran Yönetiminden ABD’ye Uyarı: “24 Milyar Doları Serbest Bırakın”
Tahran yönetimi, ABD ile yürütülen dolaylı müzakerelerde yeni bir talepte bulundu. İran basınında yer alan haberlere göre, ülke, uluslararası yaptırımlar nedeniyle erişemediği milyarlarca dolarlık varlığın serbest bırakılmasını öncelikli bir konu olarak belirtti. İran’ın yarı resmi Tesnim Haber Ajansı’na konuşan bir kaynağa göre, müzakere sürecine yakın olan taraflar arasında yapılan 14 maddelik bir mutabakat taslağında mali meselelerin ağırlığı dikkat çekiyor. İran, yurtdışında dondurulan toplam 24 milyar dolarlık fonun tamamının serbest bırakılmasını talep ediyor. Tahran yönetimi, bu miktarın yarısının, olası bir anlaşmanın kamuoyuna duyurulmasının hemen ardından transfer edilmesini istemekte. Geri kalan 12 milyar doların ise en geç 60 gün içinde İran’a aktarılması…