Markalara indirim de çare olmadı

Markalı perakendenin ciro sorununa indirim kampanyaları da çare olma­dı. Reel satışları 2025’in ilk yarı­sında daralan markalı peraken­dedeki kan kaybı, indirim kam­panyalarına rağmen temmuz ayında da devam etti. Bir süredir kârlılığı ikinci plana atarak indi­rimlerle nakit akışını sürdürme­ye çalışan markaların temmuz ayındaki adet satışı ve cirosu haziran rakamlarının gerisinde kaldı.

Çatısı altındaki 518 marka ile gıda dışı perakende sektörünün temsilcisi olan Birleşmiş Mar­kalar Derneği’nin (BMD) üye­leri arasında gerçekleştirdiği temmuz ayı anketinin sonuçları açıklandı.

ÜÇ MARKADAN İKİSİ CİROYU TUTTURAMADI

Anketi değerlendiren BMD Başkanı Sinan Öncel, yabancı tu­ristin yoğun olduğu bir ayda mar­kalardan gelen verilerin iç açıcı olmadığını söyledi. Öncel, BMD üyelerinin yüzde 65’inin, yani her üç markadan ikisinin, haziran ayındaki ciroyu temmuzda tuttu­ramadığını açıkladığını söyledi. Öncel sözlerini şöyle sürdürdü:

“Haziran ayına göre adet sa­tışlarının düştüğünü beyan eden üyelerimizin oranı ise yüzde 57 oldu. Anketlerimizde aylık ge­lişmelerin yanı sıra yıllık değişi­mi de takip ediyoruz. Temmuz­dan temmuza son bir yıla bak­tığımızda her dört üyemizden üçünün cirolarındaki artışın TÜ­FE’nin altında kaldığını görüyo­ruz. Özellikle giyim ve ayakka­bıda kampanyalara rağmen adet satışlarının daralması, markala­rın nakit akışını sürdürmek için uyguladıkları indirim reçete­sinin artık çare olmadığına işa­ret ediyor.

Bu sonucun başlıca iki nedeni olduğunu söyleyebiliriz. Birincisi; alım gücü düşen yerli müşteri gıda dışındaki tüm har­camalarında kısıntıya gidiyor. İkincisi ise; indirimlere rağmen yabancılar Türkiye’de alışveri­şi tercih etmiyor. Bankalararası Kart Merkezi (BKM) verilerine göre, 2022’nin ilk yarısında top­lam kartlı harcamalar içinde yüz­de 9,5 olan yabancıların payı bu yılın aynı döneminde yüzde 4,1’e gerilemiş bulunuyor. Sadece bu veri bile Türkiye’de alışverişin yabancılar için cazibesini iyiden iyiye kaybettiğini net bir şekilde ortaya koyuyor.”

Related Posts

Aldığınız ürünlerin etiketinde bu semboller yoksa geri bırakın

Kırtasiye sektöründen, yeni eğitim-öğretim dönemi öncesinde okul alışverişine çıkacak velilere merdiven altı ürün uyarısı geldi.

Fiyatlar isyan ettirdi: Geçen hafta 50 liraydı, bu hafta 75-100 lira

Hayat pahalılığı kırsalda da etkisini her geçen gün daha fazla gösteriyor. Artvin’de kendi ürününü pazara getiren üreticiden dışardan ürün getiren pazarcıya kadar herkes fiyatlardan yakınıyor. Vatandaş ise pazardan eli boş dönüyor. Artvinli pazarcı …

Hükümetin memura son zam teklifi belli oldu

Hükümetin memura son zam teklifi belli oldu

Karadeniz ulaşımda avantajlı: Ordu, uygun fiyatlı tatilin yeni gözdesi!

Ali YAZAN – ORDU / YENİÇAĞ Obilet CEO’su Yiğit Gürocak, İstanbul-Ordu hattı başta olmak üzere Karadeniz’e yapılan uçuşların Ege ve Akdeniz rotalarına kıyasla yüzde 20-30 oranında daha uygun fiyatlarla sunulduğunu belirtti. Serin iklimi, doğası ve …

Ticaret Bakan Yardımcısı Gürcan’dan CHP Aydıncık İlçe Başkanı Erdoğan’a tepki: Bir kamyon dolusu patates, halkı kin ve düşmanlığa tahrik amacıyla yere dökülmüştür

Ticaret Bakan Yardımcısı Gürcan’dan CHP Aydıncık İlçe Başkanı Erdoğan’a tepki: Bir kamyon dolusu patates, halkı kin ve düşmanlığa tahrik amacıyla yere dökülmüştür

Bitcoin’de değer kaybı: Son 1,5 haftanın en düşük seviyesi

ABD Hazine Bakanlığı’nın stratejik Bitcoin rezervlerine yeni alım yapmayacağını açıklamasının ardından kripto para piyasaları sert bir satış dalgasıyla karşılaştı. Bitcoin, son bir buçuk haftanın en düşük seviyesine gerileyerek 115 bin dolara yaklaştı.